Článek
Po zisku titulů týmu a jezdců v posledních dvou sezónách seriálu formule E převzala značka elektrický pohon svých monopostů a namontovala ho do karbonového monokoku konceptu, který má předznamenat budoucnost divize v osobních elektromobilech.
Dva elektromotory nabídnou systémový výkon 600 kW, 815 koní – rozdělený na 250 kW, 340 k, na přední nápravě a 350 kW, 476 k, na zadní nápravu. DS uvádí hodnotu maximálního točivého momentu systému, která činí 8000 Nm na kolech – nikoli na výstupu motoru.
Test elektrifikovaných modelů DS: Baterie dávají, ale i berou
To znamená, že E-Tense Performance je dvakrát výkonnější s šestnáctinásobkem maximálního točivého momentu ve srovnání s jednomotorovým konceptem E-Tense s pohonem zadních kol, který se ukázal před šesti lety.
Závody inspirovaná baterie s karbon-hliníkovým kompozitním pouzdrem namontovaným uprostřed vozu pro optimální rozložení hmotnosti má podle DS „inovativní chemii a chladicí systém pro články“. Zároveň umožňuje regenerační kapacitu 600 kW.
DS E-Tense Performance si zachovává siluetu svého předchůdce, ale dostává nové detaily včetně přídě. Jednodušší a hranatější grafika LED v kombinaci s kamerami namontovanými na světlometech a digitální mřížkou se pravděpodobně objeví v budoucích sériových modelech, zatímco nová kapota má jiné větrací otvory a dvoubarevnou úpravu.
Profil vypadá shodně, kromě grafiky a aerodynamičtějších 21palcových kol. Zadní strana také zůstává do značné míry stejná s futuristickými LED svítilnami, masivním difuzorem a brzdovým světlem inspirovaným formulí.
DS neposkytlo fotografie interiéru, ale uvedlo, že obsahuje skořepinová sedadla, volant z formule E nebo černé kožené ozdobné prvky.
Koncept slouží jako pouták pro budoucí výkonné elektromobily značky, které zřejmě nadále ponesou loga divize DS Performance.