Článek
Laserová světla se pomalu dostanou do aut. Jejich výhodou je vysoká svítivost. Mnohem vyšší, než u dnes klasických světel. Jenže jsou tak drahá, že zatím i automobilky jako Audi nebo BMW váhají s jejich nasazením do výroby.
BMW Motorrad však na CES ukázalo, že laserová světla se dají implantovat i do motocyklu. Koncept, který toto vybavení nese, je označen jako K 1600 GTL. Přední světlo svítí v dálkovém režimu až na vzdálenost 600 m, což je dvojnásobek tradičních světel.
BMW ve své zprávě samo přiznává, že instalace takových světel ale není zatím reálná. Musí se počkat, až se světla více rozšíří v automobilech a zlevní tak jejich výroba. Pak je možné uvažovat o instalaci do nejdražších motocyklů.
Druhou novinkou je head-up displej v helmě, tedy promítání nejdůležitějších informací o motocyklu. Promítání se děje na malý sklopný štítek před okem. Všechny informace jsou nastavitelné, takže řidič si může vybrat, co chce vidět a v jakém zorném úhlu. Může tak vidět třeba jen rychlost a zařazený rychlostní stupeň.
Ovšem je tu i možnost promítání navigace či videa z kamery, která je umístěna na zadní straně helmy. Ta funguje vlastně jako zpětné zrcátko. Na helmě je ještě jedna kamera vpředu, která může nahrávat průběh cesty.