Článek
Když si automobiloví nadšenci po celém světě představí rychlé, agilní, malé, lehké a hbité sportovní auto, většina z nich před očima spatří Mazdu MX-5. Před časem světlo světa spatřila už její čtvrtá generace a v letošním roce oslavil roadster své třicáté narozeniny.
Japonci však nikdy nechtějí zůstat stát na místě a už teď mají v hlavách myšlenky na to, jak Miatu udržet mezi čím dál více našlapanou konkurencí.
Král hot hatchů v přestrojení. Tohle je chystaný Golf GTI
O budoucích plánech s MX-5 mluvil s Autocar magazínem šéf vývoje v Mazdě Ichiro Hirose, který se nechal slyšet, že i pátá generace sportovního auta neztratí své základní vlastnosti jako kompaktní velikost a lehkost. Podle Hirose je ovšem nevyhnutelné, aby vůz doznal určitých změn, protože jinak nebude moci zápasit s tvrdými soupeři na trhu. Nevyloučil přitom, že by MX-5 mohla mít i hybridní pohon.
V Mazdě jednoduše nyní počítají se vším, ale Ichiro Hirose jasně dodal, že pokud by měla mít jejich Miata páté generace hybridní pohon, muselo by se vyřešit to, aby nepřibrala na váze, což by se rozhodně za současného stavu stalo. Japonští inženýři by přitom měli před sebou velmi těžký úkol, a to ubrat už tak maličké MX-5 další kila.
První elektromobil Mazdy se má představit už za pár týdnů v Tokiu
Jeden z nejoblíbenějších roadsterů na světě nedávno oslavil mimo svých třicátých narozenin i metu jednoho milionu prodaných kusů od roku 1989, kdy se začal vyrábět. K tomuto výročí Mazda vyrobila 3 tisíce kusů limitované edice v oranžovém závodním laku a s dalšími kosmetickými úpravami.