Článek
Rupert Stadler, šéf automobilky Audi, schválil konkurenta pro Teslu Model S, tedy velký sedan, pravděpodobně s označením Audi A9 e-tron. Přijde do roku 2020. Stadler zároveň oznámil, že firma bude mít SUV Audi Q6 e-tron a pak přijde nástupce Audi A3 e-tron. Do roku 2025 pak má být čtvrtina nabídky nějakým způsobem elektrifikována, a to jak plně elektrickými modely, tak i hybridními.
Králem bude právě Audi A9 e-tron. Dojezd bude 500 kilometrů a auto nabídne i autonomní řízení klasifikace SAE4, tedy se schopností řízení na všech komunikacích, nejen na dálnicích. Vůz bude mít pravděpodobně tři elektromotory. První bude pohánět přední nápravu a dva zadní.
Audi chce využívat asynchronní motory, které sice nemají k dispozici výkon v nejnižších otáčkách jako synchronní, ale jsou efektivnější. Audi tak bude trochu specifické. Nebude vykazovat tak dramatická zrychlení jako třeba Tesla, ale bude mít trochu lepší charakteristiky za jízdy a ve vyšších rychlostech.
Audi pro elektromobily připravila nové speciální akupacky, které jsou zabudované v podlaze. Články akumulátorů tvoří hranoly a nikoliv kužely, takže se lépe využívá místo a zvyšuje se životnost akumulátorů.
Značka také plánuje dobíjecí stanice s indukčním přenosem. Majitelé auta tak zajedou třeba před garáž, zmáčknou automatické tlačítko a vůz si sám zajede do garáže na správné místo, kde se začne automaticky dobíjet z indukčního panelu umístěného v zemi.
Na obrázcích je starší koncept Audi Prologue