Článek
Audi prezentuje nový pilotní projekt vyvinutý s dodavatelem dílů Mann + Hummel. Obě společnosti navrhují nový částicový filtr pro elektromobily, který shromažďuje částice z okolí.
Filtr funguje podobně jako stacionární systémy filtrace vzduchu pro domy. Pilotní projekt byl zahájen v roce 2020 a poběží do roku 2024, kdy budou vyhodnoceny výsledky. Filtr je namontován na stávajícím rámu vozidla v předním panelu před chladičem, což znamená, že jsou potřeba jen minimální úpravy designu testovacích SUV e-tron. Je ovládán přepínatelným přívodem chladicího vzduchu, který udržuje jemné prachové částice uvízlé ve filtru.
Systém funguje ve dvou režimech. Když je vozidlo v pohybu, pasivně filtruje vzduch proudící přes filtrační systém a zachycuje nejmenší částice. Během stacionárního nabíjení vhání ventilátor, který je již namontován na přední části vozidla, okolní vzduch přes filtr. Audi vysvětluje, že druhý režim je ideální pro použití v městských oblastech při nabíjení na veřejných stanicích.
I elektromobily vypouští lokální emise pevných částic. Nejsou však vysoké, říká britský výzkum
Dosavadní počáteční testy ukázaly, že filtr nemá žádný negativní vliv na provoz elektrických testovacích vozidel po 50 000 kilometrech testů odolnosti. Hodnocení v německém Stuttgartu také ukázala, že zkušební vozidlo dokázalo zcela odfiltrovat své vlastní částice produkované z pneumatik a brzd.
Německá automobilka nyní spolupracuje na propojení filtračního systému se stávajícími senzory, jako jsou meteostanice, aby byla technologie efektivnější.