Článek
Audi prezentuje nový pilotní projekt vyvinutý s dodavatelem dílů Mann + Hummel. Obě společnosti navrhují nový částicový filtr pro elektromobily, který shromažďuje částice z okolí.
Filtr funguje podobně jako stacionární systémy filtrace vzduchu pro domy. Pilotní projekt byl zahájen v roce 2020 a poběží do roku 2024, kdy budou vyhodnoceny výsledky. Filtr je namontován na stávajícím rámu vozidla v předním panelu před chladičem, což znamená, že jsou potřeba jen minimální úpravy designu testovacích SUV e-tron. Je ovládán přepínatelným přívodem chladicího vzduchu, který udržuje jemné prachové částice uvízlé ve filtru.
Systém funguje ve dvou režimech. Když je vozidlo v pohybu, pasivně filtruje vzduch proudící přes filtrační systém a zachycuje nejmenší částice. Během stacionárního nabíjení vhání ventilátor, který je již namontován na přední části vozidla, okolní vzduch přes filtr. Audi vysvětluje, že druhý režim je ideální pro použití v městských oblastech při nabíjení na veřejných stanicích.
I elektromobily vypouští lokální emise pevných částic. Nejsou však vysoké, říká britský výzkum
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_F_I/EmJs3m.jpeg?fl=cro,0,0,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Dosavadní počáteční testy ukázaly, že filtr nemá žádný negativní vliv na provoz elektrických testovacích vozidel po 50 000 kilometrech testů odolnosti. Hodnocení v německém Stuttgartu také ukázala, že zkušební vozidlo dokázalo zcela odfiltrovat své vlastní částice produkované z pneumatik a brzd.
Německá automobilka nyní spolupracuje na propojení filtračního systému se stávajícími senzory, jako jsou meteostanice, aby byla technologie efektivnější.