Článek
Interiéry vozů automobilky Hyundai poslední dobou vynikají v jedné věci - obsahují spoustu fyzických tlačítek. Řada jiných výrobců od nich upouští ve prospěch ovládání všeho myslitelného skrz dotykový displej, podle šéfdesignéra Hyundaie to však není ku prospěchu věci.
„Posledních několik let používáme fyzická tlačítka poměrně významně. Podle mě musí být tlačítka spojená s bezpečností pevná,“ řekl šéfdesignér Sang Yup Lee australskému magazínu Cars Guide. „Když řídíte, je obtížné to ovládat,“ dodal na adresu dotykového displeje.
Situace se podle něj může změnit, až budou auta na úrovni 4 autonomního řízení. „Když budeme na úrovni 4, budeme mít na všechno ‚měkké‘ klávesy, ale do té doby, jak jsem řekl, pokud jde o řízení, je nejbezpečnější sledovat silnici a mít ruce na volantu,“ dodal.
Do té doby se automobilka chce držet normálních tlačítek alespoň pro některé funkce, jak ostatně naznačují i interiéry jejích nejnovějších aut, tedy modelů Kona a Ioniq 6. Samozřejmě mají centrální dotykovou obrazovku, ale pod ní trůní zkratky k různým částem infotainmentu a ovládání klimatizace.
Hyundai chystá malé elektromobily pro Evropu