Článek
O gigafactory měl v pondělí jednat Havlíček a premiér Andrej Babiš (ANO) s předsedou představenstva Volkswagenu Herbertem Diessem. Havlíček s Diessem nakonec jen podepíší memorandum o podpoře výstavby dobíjecích stanic pro elektromobily v Česku, kterých by mělo vzniknout zhruba 3000.
Továrna na baterie do elektromobilů by mohla vzniknout v areálu bývalé hnědouhelné elektrárny Prunéřov 1. Havlíček již v létě podepsal s energetickou firmou ČEZ memorandum o podpoře projektu. Vedle ČR jsou ale podle něj ve hře i další lokality, například v Polsku.
ČEZ chce do konce roku rozhodnout, s kým postaví supertovárnu

Plánovaná česká továrna by mohla vyrobit baterie o kapacitě více než 30 gigawatthodin, což vystačí pro 400 až 800 tisíc osobních automobilů ročně. Záleží na technologii výrobce, respektive výrobců baterií z cínoveckého lithia a na kapacitě finálních baterií.
Havlíček také v pondělí ráno jednal se zástupci Škody Auto o dopadech výpadku dodávek čipů na český automobilový průmysl, který zaměstnává kolem 180 tisíc lidí.
Výroba ve škodovce může stát až do konce roku

Kvůli tomu zvažuje podporu dotčených oborů novým programem Antivirus, který vláda použila během koronavirové pandemie. Suploval by klasický kurzarbeit, který stále není legislativně zakotvený. O podpoře bude jednat příští pondělí tripartita.
Plánované odstávky výroby mají podle Havlíčka trvat do konce roku. Memorandum o podpoře rozvoje elektromobility mají vedle zástupců vlády, Volkswagenu, Škody Auto a ČEZ podepsat i Ředitelství silnic a dálnic, Správa železnic a Ředitelství vodních cest, na jejichž pozemcích by měla dobíjecí místa vzniknout.