Hlavní obsah

Bude rallye tichá? Opel představuje soutěžní speciál na baterky

Světově první soutěžní speciál s pohonem čistě na elektřinu je tu. Bude jezdit ve značkovém poháru pro mladé jezdce. Stejnou techniku si už brzy bude moci koupit každý ve formě silniční Corsy-e.

Foto: Opel

Opel Corsa-e Rally

Článek

Nový Opel Corsa se představil jako elektromobil a později i se spalovacími motory; je to sourozenec nového Peugeotu 208. Nyní přichází jeho další verze - soutěžní elektromobil, speciál pro šampionát ADAC Opel e-Rally.

Podle Opelu je to první značkový pohár pro elektrická auta v automobilových soutěžích. Staví na již existujícím podniku ADAC Opel Rallye Cup a opět v něm spolupracuje automobilka s německým autoklubem ADAC, jak ostatně patrno již z názvu.

Foto: Opel

Opel Corsa-e Rally

Tahle elektrická Corsa nahradí soutěžní verzi městského supermini Adam a dle tiskové zprávy nabídne 136 koní a 260 N.m. Napájí ho baterie o 50 kilowatthodinách kapacity. To vše je stejné, jako u produkční Corsy-e.

Dalo by se očekávat aspoň snížení hmotnosti, když výkonu víc není, ale o tom tisková zpráva „mlčí”. Dozvídáme se ale, že vůz má integrovanou ochrannou klec, ochranu spodku auta a zcela odlišnou palubní elektroniku. Co na něm dělají silniční registrační značky, nebylo objasněno.

Foto: Opel

Opel Corsa-e Rally

Číslo 2020 na nich ale odkazuje na fakt, že šampionát se rozběhne v létě 2020. A těm nejlepším bude sloužit jako odrazový můstek do Evropského mistrovství rallye juniorů. To mimochodem letos vyhrála česká posádka Filip Mareš a Jan Hloušek.

Výběr článků

Načítám