Článek
Rodina Audi e-tron se má v roce 2022 rozrůst o e-tron GTR, který má být elektrickým nástupcem modelu R8. Ten se ve své druhé generaci prodává od roku 2015 a výhradně s 5,2l desetiválcem a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S-Tronic.
Technickým základem nástupce má být platforma J1, na níž stojí Porsche Taycan. Má mít tři elektromotory o kombinovaném výkonu 680 koní, zrychlení na stovku má být o něco víc než dvě vteřiny a dojezd na jedno nabití má přesahovat 480 kilometrů.

Nástupce Audi R8 má sdílet platformu J1 s Porsche Taycan (na obrázku).
Poměrně standardní je i pohon všech kol a hliníkové monokokové šasi. Hovoří se však i o tom, že 95kWh baterie budou typu solid state, tj. s pevným elektrolytem. Ty slibují vyšší energetickou hustotu ve srovnání s dnes běžně používanými lithium-iontovými bateriemi. A také má být možno je nabíjet bezdrátově.
„Audi Sport musí mít elektromobilitu, naše ikony se musí stát elektrickými. Diskutujeme o sportovních autech a vozech RS – budou se muset posunout k elektromobilitě,” uvedl pro magazín Car Hans-Joachim Rothenpieler, šéf výzkumu a vývoje u Audi. Dodal, že e-tron GT, který přijde koncem roku 2020, je prvním krokem.