Článek
Chcete-li špičkový sporťák s motorem uprostřed, máte několik možností - nějaký Lotus, Porsche 718, Alfu Romeo 4C nebo Alpine A110. Poslední dva vozy přibyly do nabídky relativně nedávno, takže se kdykoli může objevit další nominovaný. Byť Alfa Romeo stihla lákavou 4C už zase přestat vyrábět.
Po prezentaci Hyundaie RM19 na losangeleském autosalonu loni v listopadu se vyrojily spekulace, že by něco takového mělo přijít do nabídky. A Albert Biermann, někdejší šéf divize BMW M a současná hlava Hyundai N, v rozhovoru pro britský magazín Evo nyní uvedla, že se to klidně může stát.
Po filozofické stránce podle něj nejsou limity toho, „co” můžou postavit a neexistují ani konkrétní finanční limity. Produkty však musí mít „rozumnou cenu ve vztahu k autům, kterým konkurují,” uvedl Biermann.
Test Hyundaie i30 N Fastback: Elegantní ničitel klikatých okresek
„Pokud si myslím, že je správný čas postavit vůz divize N s motorem uprostřed, který může konkurovat Porsche, (...) postavíme ho. Je to takhle jednoduché,” řekl. „Možná by pohonné ústrojí mohlo být trochu odlišné od konvenčních Porsche,” připustil, čímž nevyloučil nějaký hybrid. Anebo měl na mysli jen to, že by to nebyl plochý motor, jako mají stuttgartské modely 718.
„Máme spoustu modelů ve vývoji i v plánování. Věřím, že značka N bude během příštích pěti let růst ještě více než v prvních pěti letech. Ale opravdu o nich zatím nesmím mluvit,” dodal.
Potvrdil jen, že i30 N letos dostane do nabídky osmistupňovou automatickou převodovku a že odlehčené i30 N Project C vznikne pouze s volantem vlevo a v šestisetkusové sérii.