Hlavní obsah

Brzy budou mít auta 24palcové a větší disky, řekl šéf designu GM

Novinky, laz

Automobilový design budoucnosti si podle šéfdesignéra automobilky General Motors žádá čím dál větší disky kol. Za chvíli se tak podle něj přehoupneme přes hranici 24 palců a míří ještě výš.

Foto: Milan Lažanský, Právo

Ilustrační foto

Článek

Trend je viditelný. Současná auta jsou kvůli vyšším nároků na komfort, bezpečnost, ale i předpisům v čele s ochranou chodců či nutnou aerodynamikou čím dál otylejší. Nikoli nutně z hlediska kilogramů či faktických rozměrů, ale určitě co se týče celkové mohutnosti stavby.

Pokud se na tento pokračující směr podíváme z hlediska designu, potřebujeme větší a větší kola včetně disků. Ne nadarmo se říká, že kola dělají auto, a pokud je v nedostatečném rozměru schováte do mohutné karoserie, vypadají jako z nákupního košíku. Přitom ještě na přelomu tisíciletí byl normou rozměr disku kolem 14 palců a největší limuzíny si vystačili maximálně se sedmnáctkami.

Vydrží víc plechové disky, nebo litá kola? Hydraulický lis prověřil odolnost

AutoMoto

Zvětšování rozměrů disků má pokračovat, jak naznačuje šéf designér GM Michael Simcoe v podcastu GM Authority s šéfem severoamerického oddělení výrobce brzdových komponent Brembo, Danem Sandbergem. „Každý designér bude řešit to, jak auto udělat opticky nižší, širší, delší. K tomu potřebujete velká kola. Dnes už jsou osmnáctipalcová malá,” řekl Simcoe.

„Už nyní v návrzích směřujeme k rozměrům 24 či 26 palců,” naznačil Simcoe blízkou budoucnost, která již figuruje v návrzích na sériové vozy.

Rus si doma vyrobil terénní pneumatiky. Fungovaly úžasně

AutoMoto

Takové rozměry s sebou nesou vyšší nároky na odpružení, jelikož se zvýší neodpružená hmotnost kola. Stejně tak se pokračujícímu trendu budou muset přizpůsobit výrobci nejen disků, ale i pneumatik.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám