Článek
Trend je viditelný. Současná auta jsou kvůli vyšším nároků na komfort, bezpečnost, ale i předpisům v čele s ochranou chodců či nutnou aerodynamikou čím dál otylejší. Nikoli nutně z hlediska kilogramů či faktických rozměrů, ale určitě co se týče celkové mohutnosti stavby.
Pokud se na tento pokračující směr podíváme z hlediska designu, potřebujeme větší a větší kola včetně disků. Ne nadarmo se říká, že kola dělají auto, a pokud je v nedostatečném rozměru schováte do mohutné karoserie, vypadají jako z nákupního košíku. Přitom ještě na přelomu tisíciletí byl normou rozměr disku kolem 14 palců a největší limuzíny si vystačili maximálně se sedmnáctkami.
Vydrží víc plechové disky, nebo litá kola? Hydraulický lis prověřil odolnost
Zvětšování rozměrů disků má pokračovat, jak naznačuje šéf designér GM Michael Simcoe v podcastu GM Authority s šéfem severoamerického oddělení výrobce brzdových komponent Brembo, Danem Sandbergem. „Každý designér bude řešit to, jak auto udělat opticky nižší, širší, delší. K tomu potřebujete velká kola. Dnes už jsou osmnáctipalcová malá,” řekl Simcoe.
„Už nyní v návrzích směřujeme k rozměrům 24 či 26 palců,” naznačil Simcoe blízkou budoucnost, která již figuruje v návrzích na sériové vozy.
Rus si doma vyrobil terénní pneumatiky. Fungovaly úžasně
Takové rozměry s sebou nesou vyšší nároky na odpružení, jelikož se zvýší neodpružená hmotnost kola. Stejně tak se pokračujícímu trendu budou muset přizpůsobit výrobci nejen disků, ale i pneumatik.