Článek
Nissan GT-R se zcela určitě zařadí mezi vysněné vozy mnoha lidí. Jeho charakteristika ho předurčuje k tomu, aby soupeřil s Porsche 911 Turbo nebo dokonce Ferrari.
Pohání ho přeplňovaný šestiválec o objemu 3,8 l s maximálním výkonem 353 kW v otáčkách 6400/min. Točivý moment 588 N.m pak je k dispozici ve velkém rozpětí 3200 až 5200 ot./min.
Pohání ho přeplňovaný šestiválec o objemu 3,8 l s maximálním výkonem 353 kW v otáčkách 6400/min. Točivý moment 588 N.m pak je k dispozici ve velkém rozpětí 3200 až 5200 ot./min.
Tyto parametry jsou pak přenášeny na všechna kola přes dvouspojkovou převodovku s řazením pádly pod volantem. Ta je navíc umístěná nad zadní nápravou pro lepší rozložení hmotnosti.
:. Nissan GT-Rfoto: Nissan
Vůz bude mít v Evropě velmi specifické zázemí. Bude se jednat o exkluzivní zboží, čemuž bude odpovídat i minimální počet dealerů a speciální podpora prodeje a služeb. Všechny podrobnosti si však značka nechává až na ženevský autosalon.
V Ženevě ještě na druhé Pivo a Murano
Na ženevském autosalonu se objeví vedle GT-R i další dva vozy, které jistě zaujmou. Jedná se o koncept Pivo 2 a faceliftovaný model Murano.
:. Nissan Pivo 2foto: Nissan
Nissan Pivo 2 je vůz s nulovými emisemi poháněný čtyřmi malými diskovými 3D motory integrovanými v každém kole a napájenými ultratenkými lithium-iontovými bateriemi. Řidič může díky otáčení kabiny o 360 stupňů sedět vždy ve směru jízdy a s 90 stupňovým natáčením kol je parkování velmi jednoduché.
Nové Murano pak změnilo nejen svou masku, ale také interiér a motor. Sice se jedná o ten samý vidlicový šestiválec 3,5 l, ale se zvýšeným výkonem na 195 kW.