Článek
Devět policejních aut ve čtvrtek na britské dálnici M62 doprovázelo elektrický jaguar, jehož řidič si na tísňovou linku stěžoval na nefunkční brzdy a nekontrolovatelné zrychlování svého vozu.
Podle britského Daily Mailu, který zprávu přináší, jel ze svého prvního dne v nové práci, když jeho elektrické auto z roku 2019 začalo selhávat. „Během několika sekund selhaly brzdy a auto jelo rychleji a rychleji,“ řekl řidič pro The Sun.
Driver of £80k Jaguar I-Pace reveals moment he realised electric vehicle had gone rogue as it raced down motorway before police rammed it (and this isn't the FIRST time)
— Phil Addinell (@Shonensy_PJA) March 7, 2024
All I can say is serves him right for buying the stupid EV, they are a scam run by our evil politicians. pic.twitter.com/B4G5g1C95M
„Na přístrojové desce se objevilo, že mám poruchu baterie v autě. Zkoušel jsem dupnout na brzdy, ale nic se nedělo. Takže další věc, kterou jsem si myslel, že bych měl udělat, bylo zavolat 999 a říct jim, co se děje,“ popsal.
Podle něj se něco obdobného poprvé stalo již v prosinci, kdy jeho auto dosáhlo rychlosti přes 190 km/h. Tvrdí, že mu servis Jaguaru předal jeho auto zpět 24 hodin poté, co si ho převzal ke kontrole.
Zastavení jako z filmu
Policisté použili specializovanou taktiku, aby nabourali vozidlo a zablokovali ho, čímž incident ukončili. „Jedná se o taktiku k zastavení vozidla, kdy řidič není schopen zabrzdit,“ řekla mluvčí policie.
„Společnost JLR byla informována o incidentu vozidla na dálnici M62, ke kterému došlo 6. března odpoledne. Nebylo hlášeno žádné zranění a na vyšetřování incidentu usilovně spolupracujeme s místními úřady,“ uvedla automobilka pro Novinky.
Většina elektromobilů včetně Jaguaru I-Pace používá kombinaci rekuperačního a mechanického brzdění v rámci jednoho pedálu. Po dostatečně silném stlačení brzdového pedálu by se tak měly aktivovat klasické mechanické brzdy. Okolnosti incidentu jsou ale vyšetřovány.