Článek
Už to jsou tři roky, co TVR velkolepě ukázalo kupé Griffith a ohlásilo návrat na automobilový trh. Ovšem vše brzdí především zdlouhavá rekonstrukce automobilky ve velšském Ebbw Vale.
„Je to delší proces, než jsme očekávali. Intenzivně jednáme s vládou, abychom projekt uspíšili,” říká pro britský Autocar spolumajitel TVR Les Edgar s tím, že budova ještě potřebuje novou střechu.
TVR je zpět. Oficiálně a s novým vozem
Nový ředitel minulý týden rozeslal lidem kolem automobilky dopis, ve kterém vysvětluje následující postup. I přes výše zmíněné problémy vidí jako první krok registraci prvního prototypu TVR Griffith, zřejmě jediného kusu na světě. Na něm by měl pokračovat vývoj a dodatečné testování.
Zároveň se zde podle Autocaru píše, že společnosti se podařilo dohodnout se s Fordem na dodávkách pětilitrového osmiválce, který je připraven splnit evropské emisní limity, pracuje totiž v aktuálním Mustangu. TVR si jej však ještě dále má upravit.
Nejprodávanějším autem světa je už 15 let stejný model
Samotný Griffith, do kterého se zamilovala velká část motoristické veřejnosti, se zásadním způsobem měnit nemá. Ostré kupé s osmiválcem, manuální převodovkou a pohonem zadních kol ale stále nemá jistou budoucnost.
Značka TVR má za sebou divokou minulost. Založena byla v roce 1946 a po několika změnách majitele byla v letech 2004 až 2013 v rukou ruského podnikatele Nikolaye Smolenskyho, kdy produkovala moderní, až šílené sportovní vozy. Barevné, hlučné a po všech stránkách výlučné. Ale také prodělečné. Od roku 2013 je značka ve vlastnictví britských majitelů v čele s Lesem Edgarem, ale nic nevyrábí.