Článek
Britské ministerstvo dopravy již dříve posunulo zákaz spalovacích motorů z roku 2035 na rok 2030; od roku 2035 budou zakázány všechny nové vozy se spalovacími motory, stále však probíhá diskuze o tom, jaká vozidla budou moci být prodávána mezi lety 2030 a koncem roku 2034.
Generální ředitel EVUK Dan Caesar v emotivním prohlášení pro britská média uvedl, že není proti dostupnosti plug-in hybridů v tomto období, ale domnívá se, že klasické hybridy a mild-hybridy by měly být zakázány společně s konvenčními auty pouze se spalovacími motory.
„Pokud by lobbisté přesvědčili vládu k povolení full-hybridů, byl by to velký krok zpět a udělalo by to z britské vládní politiky bezemisních vozidel světový posměch,“ řekl pro The Guardian. „Důsledky pro vznikající odvětví elektromobilů a křehkou důvěru spotřebitelů by mohly být zásadní. Udržení současného kurzu a vytvoření jistoty ohledně elektromobilů má potenciál být klíčovým opatřením k oživení stagnující ekonomiky,“ dodal.
Kvůli přechodu na elektromobily klesla výroba aut v Británii
Andy Palmer, bývalý šéf Aston Martinu a Nissanu, který působí jako poradce skupiny EVUK, uvedl, že ačkoli jsou hybridy „lepším řešením“ než mild-hybridy, stále využívají „technologii, která patří do konce 90. let“. Dodal také, že povinný prodej pouze vozidel s možností připojení do zásuvky - jako jsou plug-in hybridy a elektromobily - pomůže stimulovat rozšíření dobíjecí sítě v zemi.
Ministerstvo dopravy uvedlo, že nadále debatuje se zástupci automobilového průmyslu, které typy pohonů by měly být po roce 2030 povoleny. „Konzultujeme s průmyslem, která auta, včetně jakých typů hybridních vozidel, mohou být prodávána společně s plně bezemisními vozidly od roku 2030,“ sdělilo pro The Telegraph.
„Řidiči již nyní nakupují elektrická vozidla rychleji než kdykoli předtím a rok 2024 byl pro britský trh s novými auty rekordní - s nejsilnějším celkovým růstem ze všech hlavních evropských trhů. Průmysl nám pomůže formovat přechod k bezemisním vozidlům způsobem, který bude fungovat pro firmy, řidiče i životní prostředí. Společně můžeme využít přechod na čistou energii k podpoře tisíců pracovních míst, učinit z Británie velmoc v oblasti čisté energie a obnovit její postavení,“ dodalo ministerstvo.