Článek
Britská firma rFpro, specializující se na software, staví virtuální kopii italského testovacího okruhu Nardò. To proto, aby se tam mohla testovat auta ještě před tím, než vzniknou jejich fyzické prototypy, píše web Autocar, který zprávu přináší.
K čemu to bude dobré? Podle firmy to umožní vývojářům nových aut lépe odhadovat a posuzovat jejich výkony na začátku procesu vývoje, což ušetří čas i peníze, a to zejména při přechodu na elektrická pohonná ústrojí.
Porsche 911 Safari cvičí na Nürburgringu
„Způsob, jakým elektrifikované pohonné ústrojí spolupracuje s šasi vozu, je výrazně odlišný od tradičního motoru. Vývojáři dynamiky nových aut chtějí zrychlit pochopení této změny, aby se vyvarovali problémům později při vývoji,“ nechal se slyšet Matt Daley, provozní ředitel firmy rFpro.
Aby byla digitální verze stejně efektivní při vývoji auta jako ta skutečná, musí být taky stejně přesná. Firma ji tedy skenuje pomocí laseru s tolerancí 1 mm a do virtuální reality převádí pomocí modelování s názvem TerrainServer, který dokáže povrch dobře simulovat.
Škoda přebírá vývoj platformy malých aut pro celý koncern VW
A proč zrovna trať Nardò? Patří ke světové špičce mezi testovacími polygony a jezdí tu spousta předních automobilek. Má 6,3 km dlouhý okruh k testování ovladatelnosti, na němž je kilometrová rovinka a 16 různých zatáček, horizonty, hrboly, obrubníky - prostě ideální místo k vývoji šasi.
„Vytvořením digitálního dvojčete naší trati umožníme výrobcům zrychlit programy vývoje šasi,“ podporuje nápad výkonný ředitel polygonu Antonio Gratis.