Článek
Vláda podle Johnsona v rámci takzvané zelené průmyslové revoluce, do které chce investovat asi 12 miliard liber (355 miliard Kč), počítá do roku 2030 se vznikem 250 000 nových pracovních míst v energetice, dopravě a technologickém sektoru.
„Nyní je čas pro zelené oživení s vysoce kvalifikovanými pracovními místy, která lidem poskytnou uspokojení z vědomí, že činí zemi čistší, zelenější a krásnější,” napsal premiér ve sloupku, který otiskl ekonomický list Financial Times.
Británie původně v rámci snahy o snižování emisí skleníkových plynů plánovala zakázat prodej nových vozů na benzin a naftu od roku 2040. Již v únoru ale Johnson termín posunul na rok 2035.
Automobilky mají z dalšího uspíšení zákazu obavy, ambiciózní podle nich byl už původní termín.
Vláda podle britského Autocaru povolí některým hybridním automobilům a dodávkám, „které dokážou ujet značnou vzdálenost, kdy z výfuku nevyjde žádný uhlík”, prodej i o pět let později, tedy do roku 2035.
I když zatím není jasné, co představuje „významnou vzdálenost“, je pravděpodobné, že předpisy umožní prodej plug-in hybridních aut, nikoli však takzvaných full hybridů bez možnosti externího dobíjení.
Británie zvažuje kvůli elektroautům zpoplatnit silnice
Vládní plány kromě zákazu prodeje benzinových a naftových aut zahrnují také například podporu využívání jaderné a větrné energie. Cílem vlády je rovněž učinit z jízdy na kole a z chůze atraktivnější způsoby cestování, píše server BBC.