Článek
Současný držitel rekordu Andy Green, který dosud řídil vůz v testech rychlostí až 628 mph, 1010 km/h, už laťku posouvat nebude. Od nového řidiče se kromě požadovaných dovedností očekává, že přinese prostředky na dokončení práce, uvádí britský Autocar.
Mezitím se projekt přestavuje tak, aby poskytoval světový výkon v novém hávu s nulovými emisemi a stal se perspektivním průkopníkem ve vývoji syntetických paliv.
Majitel Bloodhoundu Ian Warhurst již dříve odhadoval, že projekt bude potřebovat asi 10 milionů liber, 283,6 milionu korun, aby pokořil rychlost 800 mph, což je jeho primární cíl. Před 15 lety začal s vládním grantem ve výši 600 000 liber, 17 milionů korun.
Projekt, který se zrodil z rozhovoru před 20 lety mezi Greenem a jeho předchůdcem Richardem Noblem, prošel několika fázemi a měl vážné finanční problémy, než jej zachrání Warhurst.
Loni byl pro nedostatek financí a dopady pandemie covidu opět pozastaven. Od té doby je prototyp v odstávce a uložen v dopravním muzeu v Coventry se dvěma dřívějšími lamači rekordů Thrust.
„Vstupujeme do nové kapitoly projektu Bloodhound LSR, jsem nadšený z příležitostí a výzev, které před námi leží, a věřím, že se nám podaří vrátit se do Jižní Afriky a vytvořit nový rekord,“ řekl ředitel projektu Bloodhound Stuart Edmondson.