Článek
Když se automobilové značky jen neztrácejí a nekrachují, máme velkou radost. Návraty automobilových značek patří k těm nejlepším zprávám, které může motoristický novinář psát. A my máme tu milou povinnost vám představit Bristol Bullet, automobil, který znovuzrodí slavnou značku, jejíž automobilová historie se začala psát před 70 lety. A není to jen jedna z dalších rádoby vzkříšených značek, kde majitel jen chtěl otrhat investory a pláchnout pryč.
Bullet skutečně stojí, bullet skutečně jezdí a bullet je skutečně nabízen. Vznikne pouze sedmdesát kusů (samozřejmě to odkazuje na věk značky). Auto 4,2 metru dlouhé, 1,86 m široké a jen 1,2 metru vysoké je opravdu pěkný kousek, vzpomínající na slavnou éru anglických roadsterů. Má jen malé čelní sklo (něco mezi skutečným sklem a deflektorem) a žádnou střechu. Ani náznak střechy. Když prší venku, prší dovnitř.
Konstrukce auta je opravdu prvotřídní. Na hliníkový prostorový rám je namontována karoserie z uhlíkového kompozitu. Proto má auto hmotnost pouhých 1250 kg, a to i přes aplikaci ne zrovna malého agregátu – vidlicového osmiválce 4,8 l z BMW X5. Výkon 272 kW (370 koní) je více než dostatečný na to, aby jak s manuální šestistupňovou převodovkou, tak i s automatem ZF zrychlil z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy. Maximální rychlost je 250 km/h.
Automobil má sice tak trochu retro karoserii (dělali ji prý blíže nespecifikovaní italští karosáři), ale interiér je plný moderních hračiček, včetně dotykové obrazovky, připojení k wi-fi, satelitního příjmu rádia nebo možnosti spárování s mobilními telefony.
Auto bude stát 250 000 liber (8,1 miliónů korun), bude se vyrábět dva týdny a první vozy dojedou k majitelům ze začátku příštího roku.
Bristol Bullet však nemá homologaci pro USA. A tam Američané musí počkat na další model, který by už měl americkým předpisům vyhovět, a to i proto, že dostane hybridní motor. Bullet bude posledním vozem s klasickým spalovacím osmiválcem.