Článek
V dnešní době už jsme si zvykli, že se zákonodárci snaží různými regulacemi a nařízeními ovlivňovat produkci automobilek, přičemž ve většině případů tlačí na větší podíl elektrifikovaných a nízkoemisních vozidel. Stále se však najdou výjimky, jako například v Brazílii.
Jeden ze členů brazilské poslanecké sněmovny totiž předložil návrh zákona, který by lokálním automobilkám ukládal zákonnou povinnost vyrábět obojživelné automobily. Tedy vozy schopné jízdy po silnici i plavby po vodě.
Amsterdamem projelo 100 obojživelných aut, kvůli emisím naposledy
Návrh zákona 1824/24 by měl být z velké části inspirován změnami klimatu, jak uvádí The Autopain. Jeho hlavním cílem by měla být ochrana obyvatelstva a majetku při extrémních situacích, zejména povodních, které v některých částech Brazílie nastávají stále častěji a mají vážné následky.
Je důležité zdůraznit, že se zatím jedná pouze o návrh, který budou dále posuzovat různé komise a instituce. Finální verze zákona by pak musela projít schválením v parlamentu a senátu. Už návrh ovšem počítá se sankcemi pro automobilky, které by odmítly nová nařízení plnit.
Šance, že by návrh prošel, by neměla být příliš vysoká, přesto stále existuje. Nabídka obojživelných vozidel je přitom v současnosti dost omezená a lze jen stěží očekávat, že by se do jejich vývoje chtěla některá z velkých automobilek pouštět. Ostatně největší popularitě se obojživelné vozy těšily v šedesátých a sedmdesátých letech, kdy vznikal i ikonický Amphicar.
Dnes se obojživelné stroje objevují už jen velmi raritně. Navíc jde často o těžkou techniku, která nalézá uplatnění především u ozbrojených a záchranných složek.