Článek
Volkswagen e-Up! byl první z takzvaných bratislavských trojčat, který přišel s plně elektrickou variantou. Jenže s nově příchozím Seatem Mii Electric a Škodou Citigoe iV je tu nová technika. Tu reflektuje výrazně zmodernizované provedení e-Upu.
Stát dotacemi podpoří nákup elektromobilů firmami, fyzické osoby mají stále smůlu
V nové verzi se malý elektrický Volkswagen vrací také na český trh. Importér zvolil podobnou, ale o něco méně sebevědomou strategii jako Mladá Boleslav. A sice výhodnější ceny pro první objednané vozy. U Škodovky jich bylo 500, Volkswagen zlevní prvních padesát.
Základní varianta přijde v této startovací edici na 449 900 korun včetně výbavy, jako je couvací kamera, tempomat, vyhřívaná sedadla či klimatizace. V případě Škodovky to bylo 419 900 korun, ovšem po vyprodání už aktuálně Citigoe iV koupíte za 479 900 korun.
Tudíž Volkswagen nyní přijde levněji. Zkrátka v době, kdy ze strany firem začíná být poptávka po levných elektromobilech, je to dobré načasování. O ceně po vyprodání padesáti kusů se importér zatím nezmiňuje.
Volkswagen chce do pěti let nabídnout autonomní vůz, na tahu je legislativa
Využitelná kapacita akumulátorů po modernizaci vzrostla z 16,4 kWh na 32,3 kWh. Díky tomu se dojezd na jedno nabití v praktickém provozu při předpokládané spotřebě elektrické energie 12,7 kWh/100 km prodloužil až na 260 km.
Novinku je možné nabíjet výkonem až 40 kW při využití stejnosměrného proudu. V tomto případě se akumulátory nabijí na 80 procent své kapacity za 60 minut. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 11,9 sekundy. Nejvyšší rychlost je 130 km/h.