Článek
Nejmenší volkswagen se přestal nabízet již na začátku roku, konkrétně v České republice od 20. ledna. Do těchto dnů však z pásů sjížděly objednané vozy, jak poprvé informoval britský Autocar.
„Jde o kompletní ukončení výroby modelu Up, který nedostane nástupce,“ uvedl pro Novinky tiskový mluvčí českého zastoupení Volkswagenu David Valenta.
Up a jeho sourozenci ještě dříve tak následují všeobecný trend, kdy se automobilky vozů segmentu A v Evropě zbavují.
„Vzhledem k aktuálním požadavkům na povinnou výbavu vozů, a to již od těch nejmenších, jako je up, včetně emisních předpisů, povinných bezpečnostních a jízdních asistentů, systému e-call a dalších, není v tuto chvíli výroba malého vozu rentabilní, respektive jeho cena by se příliš blížila modelu Polo a takový vůz by byl nekonkurenceschopný,“ vysvětluje Valenta.
Základem nabídky Volkswagenu je tak nyní vůz o segment výše, polo. Ona koncernová trojčata se nicméně vrátí v jiné podobě. Ve Španělsku se budou od roku 2025 vyrábět malé elektrické crossovery od Volkswagenu a Škody, jen místo Seatu se bude jednat o Cupru.
Takový vůz od Volkswagenu by podle zákulisních informací měl dostat název ID.2 a bližší náhradou malinkého upu by se mohl stát i zvažovaný model ID.1. Každopádně již však půjde o elektromobily, zatímco elektrický e-Up byl pro maličký Volkswagen jen jednou z verzí.