Článek
Spolupráce společností Brabus a Smart se datuje až do roku 2003, kdy byla představena první prémiová úprava malého městského automobilu Smart Fortwo. Značka Smart ovšem v uplynulých letech prošla výraznou proměnou, kdy se výroba přesunula do Číny a malá městská vozítka nahradily praktičtější vozy s čistě elektrickým pohonem. Spolupráce se společností Brabus ovšem neskončila.
To dokazuje i nově představený individualizační program pro elektrický crossover s označením #1, který se soustředí především na design a aerodynamiku. Zájemci v něm najdou například nový přední splitter a drobné dekory předního nárazníku, společně by však měly úpravy snížit zvedání přední nápravy v určitých rychlostech.
Smart představuje elektrický crossover, otevírá novou kapitolu
Pro zadní část vozu nabízí úpravce nový spoiler a upravený difuzor. Také tyto díly by měly optimalizovat aerodynamiku a jejich ladění mělo probíhat ve větrném tunelu.
Úpravce nabízí také nová 19palcová kola, komu by ale nestačily ráfky tovární velikosti, může si připlatit za 21palcové disky. K dispozici jsou také sportovní pružiny, které sníží podvozek o cca 35 milimetrů.
Kabina nabízí jen drobné úpravy, například osvětlené prahové lišty s logem Brabus, hliníkové pedály nebo koberečky na podlahu a do kufru, které i díky prošívání lépe ladí s kabinou.
Z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy
Úpravy se bohužel nijak nedotkly techniky. I vyladěný Smart #1 z dílny Brabus tak pohání dvojice elektromotorů s nejvyšším výkonem 315 kW (428 k) a točivým momentem 543 Nm. To ovšem stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, baterie s kapacitou 66 kWh by pak měla zajistit dojezd kolem 400 kilometrů na jedno nabití.
Společnost zveřejnila nabídku úprav na svých stránkách, jejich ceny ale sděluje zájemcům až na zažádání. Smart #1 přitom nebude jediným modelem, jehož úpravy společnost chystá. Některé díly by měly být použitelné i na SUV kupé #3 a stranou zájmu jistě nezůstane ani připravovaný Smart #5.