Článek
V Německu, kde vývoj nového systému firmou Bosch probíhá, je ročně 30 000 nehod motocyklistů, z toho 600 s fatálními následky. Motocyklisté jsou jedni z neohroženějších lidí na silnici, protože na rozdíl od řidičů v autech je nechrání hromada bortícího se plechu, airbagy, pásy apod. Také se pohybují sami dost rychle. Vědět o sobě navzájem je tak extrémně důležité.
Proto by motocykly měly jednou mít kromě ABS nebo stabilizačních systémů třeba i speciální komunikátor, který si bude povídat s ostatními vozidly na silnicích. Desetkrát za sekundu bude vysílat informaci o pozici motocyklu, jeho rychlosti a směru jízdy do veřejné WLAN sítě (ITS G5), která bude v budoucnu hlavním komunikačním kanálem mezi pozemními dopravními prostředky.
Automobily, které dostanou zprávu, ji během milisekundy mohou přenést na své displeje informačních systémů a navigací a varovat řidiče vozu před blížícím se motocyklem, i když ten bude třeba ještě za zatáčkou. Navíc budoucí systémy car2car budou umět tuto informaci předávat dál a dál, takže i auto o značný kus dál, kam signál z motocyklu ještě nedosáhne, bude o situaci informován s notným předstihem. Samozřejmě že i motocyklista bude vědět o blížícím se nebezpečí.
A kdy k tomu dojde? Nyní je vše ve fázi testování. První vlaštovky s integrovanými komunikátory v tělech vozidel už jsou (například Audi nebo Jaguar) a během pár let by se tyto nové bezpečnostní systémy mohly stát standardem.