Článek
Nová převodovka typu CVT (Continunously Variable Transmission, tedy převodovka s plynule měnitelným převodovým poměrem) od firmy Bosch je označována jako CVT4EV. Jedná se o modernizovanou verzi běžného CVT, která by měla elektromobilům přinášet řadu podstatných výhod. Podobně jako u konvenčních motorů s ní totiž může vůz zrychlovat, ale elektromotor se může točit v konstantních otáčkách.
Převodovka by tedy podle výrobce měla elektromobilům poskytnout lepší akceleraci, zvýšit nejvyšší rychlost a zlepšit dojezd. Konstrukce CVT převodovky údajně vylepší i tažnou sílu elektromotoru a umožní do aut instalaci menších a méně výkonných baterií, což sníží hmotnost i cenu vozu.

Volkswagen e-Golf s převodovkou Bosch CVT4EV
Bližší čísla zatím nejsou známá, nicméně firma Bosch už začala spolupracovat s německým Volkswagenem, který novou převodovku testuje ve svém elektrickém e-Golfu. Odhaduje se, že převodovka zvýší u elektromobilu efektivitu o přibližně čtyři procenta. Jisté není ani to, zda bude Bosch převodovku někomu nabízet.
Pro úplnost běžné elektromobily jsou co do pohonného ústrojí poměrně jednoduché stroje s co nejmenším počtem pohyblivých součástek. Většina automobilek až na několik výjimek využívá jednostupňové převodovky, tedy to nejjednodušší, co lze do vozu nainstalovat. Jen Porsche u modelu Taycan a Audi v e-tronu GT použily dvoustupňovou převodovku u zadního elektromotoru.