Článek
Tento systém by měl být na silnicích v roce 2010. Jeho zásadní výhodou by měly být emise oxidů uhlíku, které by se měly pohybovat pod hranicí 100 g/km.
V kontraktu je uvedeno, že Bosch bude dodávat elektronickou část, včetně regulace vznětového motoru. Ano, čtete správně - Bosch vytvořil hybrid, který je vytvořen na základě vznětového agregátu, i když se až dosud tvrdilo, že kombinace diesel/elektřina je příliš drahý systém na nasazení do sériové výroby.
Firmu vedla k tomuto postupu jednoduchá úvaha - pokud je třeba snížit emise CO a CO2, pak se musí nasadit takový motor, jenž tyto jedovaté plyny produkuje méně. A to je právě vznětový motor, který má spíš problémy s oxidy dusíku a sazemi. (Pro osvěžení problematiky doporučujeme znovu si přečíst náš seriál o emisích)
Seriál článků "Otázky kolem emisí": |
1. Slovníček jedů |
2. Kde se berou |
3. Boj o limity |
Jistě se ptáte, který z výrobců asi od Bosche tuto techniku koupil? Jak to tak vypadá, tak to bude asi koncern PSA a podle prvních indicií bychom se diesel-elektrického hybridu měli dočkat poprvé v modelu Peugeot 308. Ovšem na druhou stranu Peugeot vyvíjí svůj vlastní systém, který by měl být prý hotov taktéž v roce 2010.
Ale Bosch nezavede hybridy jen do PSA. Už příští rok by se měl podílet na uvedení do života hybridů v koncernu VW a u Porsche. Zde se však bude jednat o klasickou variantu se zážehovým motorem.