Článek
Částečné řešení nedostatku čipů chce nabídnout Bosch, který hodlá investovat 400 milionů eur na inovaci, modernizaci a větší produkci polovodičových technologií ve svých německých a malajských fabrikách.
„Poptávka po čipech roste závratnou rychlostí a ve světle aktuálního vývoje systematicky rozšiřujeme naši výrobu polovodičů, abychom našim zákazníkům poskytli nejlepší možnou podporu v krizi,“ uvedl předseda představenstva Bosch Volkar Denner.
Evropa a její automobilky s čipy zaspaly, tvrdí ředitel brněnské společnosti

Podle stanoveného plánu Bosch zvýší kapacitu testovacího centra v Reutlingenu, čímž vznikne 150 nových pracovních míst a v továrně v Drážďanech navýší výrobu polovodičů. Nové centrum by mělo vzniknout i poblíž továrny v Penangu v Malajsii.
Firma vývoj a produkci uspíšila, ale krizi tím samozřejmě zcela nevyřeší. „Naším cílem je zvýšit výrobu dříve, než se původně plánovalo. Každý čip, který vyrobíme, pomůže současné situaci,“ doplnil Denner.
Škoda Auto přijde o čtvrt milionu aut

Nedostatkem polovodičových čipů, které jsou nezbytné pro výrobu nejmodernějších automobilů, trpí celý svět. Někteří výrobci jako Škoda Auto museli omezit výrobu, jiní odstraňují ze svých aut některé elektrické funkce.
I velké konglomeráty pak hlásí obrovské čtvrtletní ztráty, v září se v celé Evropě prodej automobilů snížil o 23 procent. Byl tak nejslabší od roku 1995.