Hlavní obsah

Bombardier Can-Am Spyder: tříkolová Aprilia

Možná, že si vzpomenete na sedmdesátá léta, kdy se endura Bombardier Can-Am proháněly po závodních scénách světa. Jenže doby byla zlá a Can-Am pomalu upadlo v zapomění. Nyní je zpět, ale zcela v jiném stylu. Teď je to tříkolka.

Článek

Bombardier Can-Am Spyder není žádná převratná novinka, už minulý rok se objevily první snímky. Tehdy se motocykl ještě neoficiálně jmenoval Threewheeler. Nyní už je na světě prvních několik kusů a přicházejí ze zámoří i první testy.

Možná si řeknete, proč si pořizovat tříkolku, když jsou neovladatelné. Musíte se však odpoutat od Třech nosáčů a pořádně si prohlédnout obrázky. Tyhle tříkolky mají dvě kola vepředu a jedno vzadu, což zaručuje ovladatelnost quadů a přitom zážitek jak ze sněžného skútru. Ten má velmi podobnou koncepci, jen tolik zatáčet mu nejde.

Jízdní vlastnosti Can-Amu jsou zaručeny i předním zavěšením na A-ramenech s přesným vedením. Přední čtrnáctipalcová kola však tuto tříkolku pouze řídí, sílu na silnici přenáší zadní patnáctipalcové kolo. Výkon mu dodává vidlicový dvouválec (60°) s vizitkou Rotax, který známe z Aprilie Mile. Z objemu 998 ccm vyprodukuje 77 kW a 104 N.m.

Zajímavý je i systém podpory řízení. Senzory snímají otáčky všech kol, natočení řídítek, polohu plynu a výkon motoru. Pokud jede tříkolka do zatáčky, kterou v dané rychlosti nezvládá, přibržďováním kol a možnost ubrání zapalovacího cyklu, a tedy okamžitého snížení výkonu, pomůže vykroužit oblouk. 

Cena Bombardieru Can-Am Spyder je 14 999 dolarů, což je v přepočtu asi 315 000 Kč.

Pro zájemce o větší fotografie použitelné jako pozadí na plochu monitoru přidáváme dva snímky o rozlišení 1280 x 1024 px. Pokud na obrázek poklikáte a rozbalíte do původní velikosti, již není problém prostřednictvím rozbalovacího menu v pravém tlačítku myši obrázek stáhnout do počítače.

Související témata:

Výběr článků

Načítám