Článek
Pod kapotou prozatím nejsilnější řady 5 pracuje osmiválec se zdvihovým objemem 4,4 litru. To jsou stejné parametry jako u odcházející generace, výkon ovšem mírně povyskočil - z 330 KW (449 k) na 340 kW a 462 koní při 5500 otáčkách. Točivý moment zůstal na původní hodnotě 650 newtonmetrů. Nově dostupných od 1800 otáček, u staré verze od dvou tisíc. Převodovka je opět osmistupňová.
Osmiválec se dvěma dvoukomorovými twin-scroll turbodmychadly, systémem přímého vstřikování paliva High Precision Injection, plně variabilním časováním ventilů Valvetronic s proměnným časováním všech vačkových hřídelů Double-Vanos umožňuje vozu zrychlit z klidu na stokilometrovou rychlost za rovné čtyři sekundy, což je o 0,2 s lepší hodnota než u minulé generace a 0,4 sekundy lepší čas než u sportovního modelu M5 (F10).

BMW M550i xDrive (2016)
Nejvyšší rychlost je omezena při tradičních 250 km/h. Hodnoty spotřeby paliva jsou zatím předběžné a v kombinovaném režimu činí 8,9 l/100 km. To minulá generace, se kterou jsme během testu ujeli bezmála dva tisíce kilometrů, měla u té samé kolonky zapsánu hodnotu 9,3 litru. [celá zpráva]
Výhradně zadní pohon a 4x4 v jednom autě
Minulá 550i šla koupit s pohonem zadních kol nebo s oběma hnanými nápravami, v případě nové M550i xDrive BMW podle našich informací použije stejné řešení jako u chystaného vrcholu v podobě 600koňové M5.

BMW M550i xDrive (2016)
Standardně tedy půjde o „čtyřkolku”, po stisknutí tlačítka elektronicky řízená mezinápravová spojka pošle na dobu, kterou si řidič sám určí, 100 procent točivého momentu pouze na zadní kola. Koupením jednoho auta tak vlastně získáte dvě - pro sportovní či ekologickou jízdu „zadokolku” a pro dny, kdy prší nebo padá sníh praktickou „čtyřkolku”.
Prodej modelu M550i xDrive bude zahájen v březnu, ve světové výstavní premiéře se auto ukáže v polovině ledna na detroitském autosalonu.

BMW M550i xDrive (2016)