Článek
Německá automobilka bude využívat jednotlivé palivové články dodávané Toyotou, se kterou BMW na vodíkových pohonných jednotkách spolupracuje od roku 2013.
BMW poté namontuje své speciální komponenty, včetně kabelových svazků, kompresorů, čerpadel a dalšího.
„Vodík jako univerzální zdroj energie hraje na cestě ke klimatické neutralitě klíčovou roli. Jeho význam podstatně vzroste i v oblasti individuální mobility. Domníváme se, že vozy na vodíkový pohon mají ideální technologické předpoklady k tomu, aby se zařadily vedle bateriových elektrických automobilů a doplnily tak skladbu na poli elektromobility,“ řekl ve středu v Mnichově šéf BMW Oliver Zipse.
BMW ukazuje vodíkové SUV iX5 při zimním testování
Pohonné ústrojí postavené v centru BMW pro vodík v Mnichově se skládá z palivového článku, dvou vodíkových nádrží a elektromotoru BMW eDrive páté generace.
Tato technologie je jedním ze základních prvků vodíkového iX5 a generuje trvalý výkon 125 kW/170 k. Spolupracuje s elektromotorem eDrive páté generace a vysokovýkonnou baterií. Celkový maximální výkon celé soustavy dosahuje hodnoty 275 kW, 374 k. Hnací soustava je tvořena dvojicí vodíkových nádrží, palivovým článkem a elektromotorem do stávající platformy BMW X5.