Článek
Jediná středová matice byla u sériových silničních vozů zvykem spíše u GT modelů značky Porsche. Nyní je nabízí i BMW.
Kola s centrální maticí byla vyvinuta pro motorsport, kde umožňují mimořádně rychlou výměnu kol, a tedy i krátké zastávky v boxech. Každé kolo je místo obvyklých pěti šroubů připevněno k náboji kola pouze jednou středovou maticí. Upevněno je tímto způsobem mimořádně pevně, matice se utahuje točivým momentem 930 Nm.
Toto řešení nejenže při výměnách kol ztělesňuje závodní DNA, ale zároveň snižuje neodpruženou hmotnost, nehledě na design, který zkrátka prodává.
Kola M Performance s centrální maticí pro modely BMW M2, BMW M3 a BMW M4 jsou nabízena jako kombinovaná sada s průměrem 19 palců pro přední a 20 palců pro zadní nápravu.
Lehká kovaná kola v designu Y-spoke jsou lakována matně černou barvou, na svém obvodu mají vyfrézovaný nápis M Performance a jsou vybavena pneumatikami o rozměrech 275/35 ZR19 vpředu a 285/30 ZR20 vzadu.
Ceny pro český trh automobilka zatím neoznámila.