Článek
V závodě má pracovat přes 1000 osob. Kapacita výroby má činit 150 000 vozů ročně. Debrecín bude vyrábět první vůz z nové rodiny Neue Klasse, který bude postaven na klastrové architektuře NCAR vyvinuté speciálně pro plně elektrická vozidla.
Člen představenstva BMW zodpovědný za výrobu Milan Nedeljković uvedl, že závod má být nejmodernějším z hlediska flexibility, udržitelnosti a digitalizace. Jako první ve světě bude při výrobě využívat výhradně obnovitelné zdroje energie, bude tedy zcela bez emisí oxidu uhličitého.
„Nebudeme používat ropu ani zemní plyn a veškerou potřebnou elektřinu budeme získávat čistě z obnovitelných zdrojů,“ řekl Nedeljković.
BMW letos na Sokolovsku dokončí první část testovacího polygonu
Má mít také zásadní úlohu při přechodu k elektrické mobilitě. Výstavbou nové kapacity v Evropě se BMW podle svých slov snaží posílit rovnováhu v objemu výroby mezi americkým, čínským a evropským trhem.
BMW plánuje do roku 2030 vyrábět ročně tři miliony vozů, z toho polovinu mají činit čistě elektrické. Loni prodej BMW poprvé překonal hranici 2,2 milionu vozů.
Českým Autem roku je opět BMW, tentokrát elektrické
Automobilový průmysl je důležitou součástí maďarské ekonomiky. Kromě BMW zde mají své závody také další dva němečtí výrobci luxusních aut - Audi a Mercedes-Benz.