Článek
Zatímco třeba nová řada 7 či modely iX a XM svým designem šokují, dvojice X5 a X6 i po faceliftu vsází na poměrně tradiční notu. Modernizace přivála užší světlomety s šípovitým denním svícením.
Nárazník je rovněž nově tvarovaný, přičemž takzvané ledvinky jsou členěny nadále spíše do šířky. Záď má novou grafiku zadních svítilen, ve které je vidět písmeno X.

BMW X5 po faceliftu

Pro srovnání: BMW X5 před faceliftem
Kupé-SUV X6 se dočkalo agresivněji pojaté přídě, díky tmavé části uprostřed. Záď se změnila minimálně, nové jsou některé odstíny laku nebo disky kol.

BMW X6 po faceliftu

Pro srovnání: BMW X6 před faceliftem
Ještě více se toho změnilo uvnitř. Každá X5 a X6 získává nejnovější zakřivenou obrazovku palubní desky, která kombinuje 12,3palcový digitální přístroj s 14,9palcovým displejem infotainmentu namontovaným za jedinou skleněnou tabulí, která vytváří vzhled jednoho velkého digitálního displeje.
BMW očekává, že zákazníci budou používat dotykovou a hlasovou aktivaci pro mnoho ovládacích prvků systému, ale tradiční otočný ovladač iDrive zde na rozdíl od menších modelů zůstává.

BMW X5 po faceliftu

Pro srovnání: BMW X5 před faceliftem
Nabídka pohonných jednotek je kompletně přepracovaná, výsledkem tak je například delší elektrický dojezd plug-in hybridního BMW X5 xDrive50e a použití 48V mild hybridní technologie ve všech ostatních variantách včetně šestiválců a osmiválců.
Základem je řadový třílitrový šestiválec na benzin či diesel o výkonu 280 kilowattů, 380 koní, jako xDrive40i, respektive 210 kW/286 k v případě vznětové verze xDrive30d. Novým vrcholem je verze M60i xDrive, osmiválec dříve označený číslovkou 50 má stále objem 4,4 litru, ale nyní výkon 390 kW/530 k.
X5 přidává ještě plug-in hybridní ústrojí xDrive50e se zážehovým šestiválcem, systémovým výkonem 360 kW/390 k a elektrickým dojezdem 94 až 110 km dle protokolu WLTP.
Novinky se v Česku začnou prodávat v dubnu, X5 začíná na 2 017 600 Kč a X6 na 2 142 400 Kč včetně DPH.
Test BMW X5 xDrive40i: Sametový tank

Test BMW X6 M50i: Působivý navzdory své nesmyslnosti
