Hlavní obsah

BMW X2 přijíždí v plug-in hybridní verzi. Na elektřinu je zadokolkou

Vadí-li zarytým fanouškům značky BMW, že jinak vcelku povedený model X2 je předokolka, můžou si pořídit plug-in hybrid X2 xDrive25e, který automobilka čerstvě představila. Dokud pojedou na elektřinu, budou sedět v autě s pohonem zadních kol.

BMW X2 xDrive25eVideo: BMW

Článek

V rámci roztrženého pytle s novinkami mnichovské značky BMW přichází kromě modernizované řady 5 také X2, kterou můžete připojit do zásuvky a jedním tlačítkem z ní udělat zadokolku. Je to plug-in hybridní varianta xDrive25e.

Toto označení není nové; model X1 se jako plug-in hybrid představil loni a jeho označení, a tedy i pohonné ústrojí, je totožné. To znamená řadový 1,5l zážehový tříválec pod přední kapotou, který dává 125 koní a 95k elektromotor na zadní nápravě.

Foto: BMW

Zásuvka pro nabíjení je za levým předním kolem.

Kombinovaný výkon systému je 220 koní, zrychlení z nuly na stovku je 6,8 sekundy a nejvyšší rychlost 195 km/h. Podstatnější informací u plug-in hybridu však je, že vůz zvládá až 57 km čistě na elektřinu a jeho 10kWh baterie se z běžné domácí zásuvky nabíjí zhruba pět hodin.

Řidič si ve voze může zvolit ze tří možností, jak pracovat s elektřinou a benzínem. Základní Auto eDrive má podle automobilky chytře optimalizovat využití obou pohonů. Režim Save Battery udržuje, resp. pomocí spalovacího motoru nabíjí baterii na přednastavenou hodnotu, aby např. při příjezdu do města byla plná a mezi domy mohl vůz jezdit na elektřinu.

Takový normální hatchback, co jede jako blesk. První jízda s BMW X2

AutoMoto

Mód Max eDrive zase co nejvíce využívá elektrickou energii, a to až do rychlosti 130 km/h. V tomto režimu je také X2 xDrive25e čistou zadokolkou - elektromotor pohání jen zadní kola.

Foto: BMW

V kabině přibyla tlačítka k ovládání pohonného ústrojí a analogový otáčkoměr zůstal na svém místě.

Spotřeba benzínu a elektrické energie je podle výrobce 1,9 l/100 km, resp. 13,7 kWh/100 km. Oficiálně naměřené emise CO2 jsou 43 gramů na kilometr, takže v Česku vůz dosáhne na speciální „elektromobilní” registrační značky.

Ve skutečném světě bude záležet na tom, jak často budete baterii nabíjet z externího zdroje. Čím častěji bude auto připojeno do zásuvky, tím nižší číslo spotřeby benzínu na displeji uvidíte.

Související články

Výběr článků

Načítám