Hlavní obsah

BMW vždy dojede na Run Flat

Díky novým technologiím je dnes řízení vozu bezpečnější než kdy dříve. Samozřejmě vždy záleží na řidičích. Automobilka BMW v ohledu bezpečnější jízdy přidává svou trošku do mlýna. Je jím systém sériová výbava vozů samonosnými pneumatikami Run Flat od Bridgestone, který umožňuje dojezd i s prázdnou pneumatikou po defektu. Obdobou je systém PAX od Michellinu.

Článek

Systým Run Flat je založen na zpevněných bočnicích pneumatik. Navíc díky elastické vložce z teplotně stabilní pryžové směsi v bočnicích pneumatik brání tomu, aby se prázdná pneumatika zahřála až ke vznícení. Samonostné pneumatiky tak i při úplné ztrátě tlaku umožňují omezenou rychlostí 80 km/hod dojezd až 150 km při plném zatížení vozu.

Odpadá tak nepříjmená výměna kola za deště, v noci či na nebezpečních úsecích dálnic. Více místa pak nabízí i zavazadlový prostor odkud zmizí rezervní kolo. Například u BMW řady 7 má zavazadelník o 90 litrů větší objem, u nového sedanu řady 3 je to o 70 litrů více.

V sériové výbavě vozů s pneumatikami Run Flat (např. řada 1, sedan řady 3 či MINI Cooper S) je indikátor defektu pneumatiky (RPA). Ten řidiče v případě ztráty tlaku v pneumatice upozorní opticky na displeji i akusticky varovným signálem.

Kromě toho nabízí nová technologie pneumatik zejména při velmi náhlém poklesu tlaku výjimečné bezpečnostní rezervy. Díky speciálně tvarovanému ráfku EH2 se nemůže pneumatika Runflat z něho svléknout ani při náhlém poklesu tlaku. To s sebou přináší právě při rychlé jízdě a na klikatých vozovkách podstatně vyšší bezpečnost.

Související témata:

Výběr článků

Načítám