Hlavní obsah

BMW vymyslelo billboardy s personalizovanou reklamou, nyní couvá

Novinky, Daniel Havlina, Marek Bednář

Automobilka BMW spustí ve Velké Británii novou reklamní kampaň, která je ovšem značně kontroverzní co do ochrany osobních údajů. Má po Britských ostrovech nainstalovat inteligentní billboardy, které původně měly majitele vozů upozornit na to, že jim vypršela záruka.

Foto: Milan Malíček, Právo

BMW (ilustrační foto).

Článek

Automobilka BMW oznámila plán na personalizovanou reklamu, která by majitele BMW ve Velké Británii upozornila na to, že jim končí záruka. Zní to hezky, jenže to mělo jeden problém – informace se měly zobrazovat na velkém digitálním billboardu u křižovatek, takže by je viděl každý.

A neměly být anonymní – kamery v billboardech měly přečíst registrační značku auta, v databázi po internetu najít informace o záruce a případně tyto informace zobrazit ve formě reklamy na prodloužení záruky.

BMW po válce zachránila i výroba hrnců

AutoMoto

Pokud vám to zní poněkud děsivě z hlediska ochrany osobních údajů, soukromí či čehokoliv podobného, nejste sami. BMW si podle magazínu Motoring Research rychle uvědomilo svůj přešlap a tvrdí, že žádné personalizované informace ani osobní data billboardy nevyhledávají a ani nezobrazují.

Kampaň má místo toho cílit na většinu vozidel BMW starších 35 měsíců, kterým bude nabízet přikoupení rozšířené záruky. Pořád to tedy bude cílená reklama a billboard bude číst registrační značky, ale bude používat pouze informace, které jsou v Británii veřejně dostupné.

Do nových škodovek proniká reklama. Auta nabídnou slevy na základě vaší polohy

AutoMoto

„V tomto procesu nebudeme používat žádné osobní informace, na které by se vztahovalo GDPR. Systém nebude mít k žádným osobním údajům přístup,“ uvedlo BMW.

Inteligentní billboardy mají být umístěny u křižovatek a zobrazovat cílenou reklamu, jen když daný člověk čeká na červenou. Údajně aby měl víc času si ji přečíst.

Autonomní vozy nás budou bombardovat reklamou, předpovídá banka

AutoMoto

Podle BMW je cílem kampaně osobnější kontakt s majiteli, který je může přesvědčit o koupi nové záruky. „Naši zákazníci očekávají zvýšenou úroveň zákaznických služeb a osobnější digitální marketing je jedním ze způsobů, jak s nimi můžeme na této úrovni komunikovat a spolupracovat,“ uvedl Steve Cann z automobilky. Proč si pod pojmem „osobní přístup“ představuje billboard, který vidí všichni okolo, nevysvětlil.

Majitelé BMW se mohou na takovéto chytré billboardy ve Velké Británii „těšit“ v příštích několika týdnech. Objeví se na křižovatkách ve velkých městech jako Londýn, Birmingham, Manchester nebo Newcastle.

Anketa

Jaký máte názor na personalizovanou reklamu, kterou ale vidí všichni okolo?
Kladný, může se hodit nejen mně
6,6 %
Nevím/Je mi to jedno/Nedokážu posoudit
3,6 %
Pouze s pečlivým výběrem tématu/produktu
3,3 %
Nechci nic takového nikdy vidět jakoukoliv technologií
86,5 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 939 čtenářů.

Související články

První jízda v BMW řady 4: Zapomeňte na zuby

O „baby-osmě“, menším ze dvou velkých kupé značky BMW, se mluví téměř jen v souvislosti s vzhledem. Ono však nabízí tak moc, že za jeho volantem na nějaké...

Výběr článků

Načítám