Článek
Automobilka BMW oznámila plán na personalizovanou reklamu, která by majitele BMW ve Velké Británii upozornila na to, že jim končí záruka. Zní to hezky, jenže to mělo jeden problém – informace se měly zobrazovat na velkém digitálním billboardu u křižovatek, takže by je viděl každý.
A neměly být anonymní – kamery v billboardech měly přečíst registrační značku auta, v databázi po internetu najít informace o záruce a případně tyto informace zobrazit ve formě reklamy na prodloužení záruky.
Pokud vám to zní poněkud děsivě z hlediska ochrany osobních údajů, soukromí či čehokoliv podobného, nejste sami. BMW si podle magazínu Motoring Research rychle uvědomilo svůj přešlap a tvrdí, že žádné personalizované informace ani osobní data billboardy nevyhledávají a ani nezobrazují.
Kampaň má místo toho cílit na většinu vozidel BMW starších 35 měsíců, kterým bude nabízet přikoupení rozšířené záruky. Pořád to tedy bude cílená reklama a billboard bude číst registrační značky, ale bude používat pouze informace, které jsou v Británii veřejně dostupné.
„V tomto procesu nebudeme používat žádné osobní informace, na které by se vztahovalo GDPR. Systém nebude mít k žádným osobním údajům přístup,“ uvedlo BMW.
Inteligentní billboardy mají být umístěny u křižovatek a zobrazovat cílenou reklamu, jen když daný člověk čeká na červenou. Údajně aby měl víc času si ji přečíst.
Podle BMW je cílem kampaně osobnější kontakt s majiteli, který je může přesvědčit o koupi nové záruky. „Naši zákazníci očekávají zvýšenou úroveň zákaznických služeb a osobnější digitální marketing je jedním ze způsobů, jak s nimi můžeme na této úrovni komunikovat a spolupracovat,“ uvedl Steve Cann z automobilky. Proč si pod pojmem „osobní přístup“ představuje billboard, který vidí všichni okolo, nevysvětlil.
Majitelé BMW se mohou na takovéto chytré billboardy ve Velké Británii „těšit“ v příštích několika týdnech. Objeví se na křižovatkách ve velkých městech jako Londýn, Birmingham, Manchester nebo Newcastle.