Článek
BMW M5 Touring je historicky jedním z nejvzácnějších vozů, jaké kdy divize M vyrobila. Generace E34 byla vyrobena pouze v 891 kusech, zatímco E61 bylo omezeno na 1025 kusů. Obě kombi byla docela zvláštní, protože první přišlo v době, kdy byly sportovní vozy vzácností, zatímco druhé mělo motor V10 s DNA formule 1.
Chystané ostré kombi zvané G99 nebude zdaleka tak exkluzivní, ale zaujme nejen vzhledem. Pod fólií jen těžko schovává výrazné blatníky, agresivní příď a ostře řezanou záď s tradičními čtyřmi koncovkami výfuku.
M5 sedan s kódovým označením G90 spolu s prezentovaným kombi Touring budou jedinými modely současné řady 5, které si ponechají motor V8. Pod kapotou BMW M instaluje 4,4litrový motor.
Osmiválec však nezůstane sám, protože spojí síly s elektromotorem. Odhaduje se, že plug-in hybridní pohon poskytne kombinovaný výkon přes 700 koní. Tato kombinace se již objevila v modelu XM.
Bližší informace o premiéře vozu si bavorská automobilka zatím nechává pro sebe. Je pravděpodobné, že dorazí ve stejné době i spolu s běžnými motorizacemi výchozího „pětkového“ kombi.