Článek
BMW a Toyota rozšiřují dosavadní spolupráci a společně pracují na nové generaci vodíkových vozů s palivovými články.
Vzhledem k tomu, že vůz bude uveden na trh až za další čtyři roky, BMW zatím nezachází do detailů. Aktuální mnichovský vodíkový projekt určený pro testování je založen na X5 s technikou Toyoty, to ovšem neznamená, že by sériová podoba musela stavět právě na SUV.
Mnichovská automobilka podle vedoucího vývoje Michaela Ratha nevidí ve vodíkových osobních automobilech konkurenci pro elektromobily, ale spíše alternativu pro ty, kteří často potřebují překonávat dlouhé vzdálenosti. Tankování vodíku totiž zabere jen pár minut do plné kapacity.
Česko má čtvrtou veřejnou plnicí stanici na vodík. Stojí v Litvínově
Protože je zřejmé, že překážkou je infrastruktura, obě automobilky vyzvaly světové vlády, aby investovaly do vodíkové infrastruktury. Koji Sato, prezident Toyoty, řekl: „Společně s BMW a partnery v různých průmyslových odvětvích urychlíme naše úsilí, abychom realizovali budoucnost, kde vodíková energie podporuje společnost.“
Toyota je dlouhodobě největším zastáncem automobilů na vodíkový pohon, první model Mirai uvedla na trh v roce 2015. Neochvějně se k vodíku zavázala, a to navzdory nedávným překážkám, včetně rozsáhlého zavírání vodíkových čerpacích stanic na klíčových trzích, jako je Kalifornie, Velká Británie a pevninská Evropa.
Kromě vodíkových palivových článků Toyota vyvíjí také vodíkové spalovací motory s cílem přihlásit prototyp vybavený takovou pohonnou jednotkou v roce 2027 do závodu 24 hodin Le Mans.