Článek
Tím, že nová řada 5 od BMW vznikne nejen ve spalovací verzi, ale také jako čistý elektromobil i5, se automobilka netají už několik měsíců.
BMW uvádí, že nedávno dokončilo rok testování i5 na ledu a sněhu a ukončilo program ve svém zimním testovacím centru v Arjeplogu v severním Švédsku.
Během prvních fází testování absolvovaly prototypy i5 cestu z Mnichova do testovacího centra v Arjeplogu. Cesta dlouhá 3000 km poskytla inženýrům příležitost vidět, jak fungují motory, výkonová elektronika, baterie a systémy vytápění a chlazení.
Testování probíhalo ve Švédsku v průběhu roku 2022 a BMW zkoušelo sedan také ve svých německých závodech a také v Mnichově poblíž továrny v Dingolfingu.
V posledním kole testů ve Švédsku se BMW pustilo do jemného vyladění všech řídicích systémů hnacího ústrojí a podvozku. Patří mezi ně systém kontroly stability či systém řízení točivého momentu pohonu.
Technické specifikace i5 jsou drženy pod pokličkou, ale víme, že značka představí několik různých variant s různými výkony. To bude zahrnovat variantu M vyráběnou v podobném duchu jako menší i4 M50. Nedávno jsme se také dozvěděli, že BMW nabídne i5 jako kombi Touring, ačkoli tento model dorazí až v roce 2024.
BMW odhalí i5 v říjnu, kdy představí osmou generaci řady 5 i se spalovacími motory.