Hlavní obsah

BMW ukázalo zběsilé kombi. M5 Touring je po 14 letech zpátky

Nové BMW M5 nebude jen sedanem, druhá karosářská verze Touring přidává sportovní variantě řady 5 na praktičnosti. Technika zůstává stejná, k pohonu slouží plug-in hybrid s osmiválcem. M5 se v karoserii kombi objevuje teprve potřetí v historii.

BMW představuje M5 TouringVideo: BMW/Novinky.cz

Článek

Novinka je prvním kombi M5 od modelu E61, který byl představen již v roce 2007 a na trhu vydržel do roku 2010. Svého konkurenta z Mnichova tak konečně mají vozy jako Audi RS6 Avant nebo kombi Mercedes-AMG E 63.

Vizuálně kráčí ve šlépějích sedanu. Oproti běžné řadě 5 má tak agresivnější nárazníky, větší masku chladiče nebo čtyři koncovky výfuku. Především je ale verze M o 70 mm rozšířena, a to včetně zadních blatníků rozšířených o 48 mm, což bývá drahým špásem.

S délkou 5096 milimetrů a šířkou 1970 milimetrů, tedy s rozměry shodnými s M5 sedanem, je tento vysokovýkonný model o 36 milimetrů delší než běžná řada 5 Touring. Vůz má 20palcové disky kol vpředu a 21palcové vzadu.

Automobilka BMW poprvé nasadila do výroby humanoidního robota

AutoMoto

K pohonu slouží plug-in hybrid kombinující dvojitě přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru se 430 kilowatty s elektromotorem uloženým v osmistupňovém automatu od ZF. Elektromotor čerpá energii z lithium-iontové baterie o využitelné kapacitě 18,6 kWh a nabíjí se výkonem až 11 kW. Na jedno nabití ujede až 67 bezemisních kilometrů.

Systémový výkon činí 535 kW, 727 koní, a točivý moment dosahuje magické hranice 1000 Nm. M5 Touring je na stovce za 3,6 sekundy, což je o 0,1 s více oproti sedanu. Maximální rychlost činí 250 či za příplatek 305 km/h u obou variant.

Hmotnost vzrostla o 40 kg

Ani kombi samozřejmě nechybí chytrý pohon všech kol s aktivním zadním diferenciálem. V režimu s vypnutou stabilizací lze z vozu udělat i zadokolku. Zřejmě i kvůli standardní prosklené střeše narostla pohotovostní hmotnost oproti sedanu o 40 kilogramů na 2475 kg. Právě poměrně vysoká hmotnost nové generace M5 způsobuje negativní ohlasy, jak se ale vůz bude chovat na silnici a okruhu, se teprve ukáže.

Cena nového BMW M5 Touring na českém trhu startuje na 3 705 000 Kč, sedan přijde na nejméně 3 653 000 Kč. Kombi bude možné objednávat od druhé poloviny září. Na trh dorazí v listopadu společně se sedanem.

Alpina XB7 přijíždí v ještě exkluzivnější formě

AutoMoto

BMW ukázalo tovární tuning nové M5

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám