Článek
Roli prvního elektrického modelu od BMW M sice splnily vozy jako i4 M50 nebo iX M60, pokud ale jde o „plnotučné” vozy typu M3, M4 nebo M5, své elektrické ekvivalenty zatím v portfoliu mnichovské automobilky nemají.
BMW však hlásí, že i to se brzy změní. Jediná fotografie prototypu, který je upraveným vozem i4 s rozšířenou karoserií ve stylu M3, napovídá, že divize M se na elektrickou éru chystá i s opravdu ostrými vozy.
První jízda s novým BMW M3: Civilizovanější neznamená nudnější
Přední část karoserie je vybavena upravenými výztuhami převzatými z modelové řady M3 a M4 zajišťujícími vysokou torzní tuhost.
Intenzivně testovaný prototyp má rovnou čtyři elektromotory, jeden pro každé kolo. To podle BMW otevírá zcela nové možnosti pro zcela plynule regulovatelné, extrémně přesné a zároveň velmi rychlé rozdělování hnací síly.
Za volantem BMW i4: Tradice na baterky
„Výkon a točivý moment spontánně reagujících elektromotorů je možné během několika milisekund rozdělovat tak přesně, že požadavek na výkon definovaný pedálem akcelerátoru lze realizovat na takové úrovni dynamiky, která je u běžných systémů pohonu nedosažitelná,” říká Dirk Hacker, vedoucí vývoje BMW M.
Není jasné, zda BMW chystá i sériovou verzi i4 s rozšířenou karoserií a čtyřmi elektromotory, nebo jestli tento prototyp slouží jako příprava na jiné ostré modely.