Článek
Tunel měří asi 132 metrů na délku a 22 metrů na šířku. Vývojáři a konstruktéři tak mají k dispozici celkovou plochu téměř 3000 metrů čtverečních. Součástí je také dílna pro přípravu prototypů určených pro světelné zkoušky.
Automobilka uvádí, že uvedení nového světelného tunelu do provozu následuje po přibližně tříleté výstavbě. Zařízení využije pro vývoj budoucích generací osvětlovacích systémů, včetně světlometů, světel pro denní svícení, směrovek a dalších.
Zásadní roli hraje podlaha. K dispozici jsou čtyři různé povrchy pro analýzu nově vyvinutých světelných technologií a světelných designů. Centrální plocha má asfaltový povrch, který prošel speciálním procesem broušení povrchu, takže uměle zestárl.
„Jeho odrazové vlastnosti odpovídají vlastnostem vozovky, což umožňuje vyhodnotit barvu a homogenitu statického nebo proměnlivého rozložení potkávacích světel,“ uvádí automobilka.
Kromě toho lze k analýze charakteristických světelných koberců BMW použít chodník pro pěší, nebo dokonce běžný povrch podlahy podzemního parkoviště. Vývojáři mají k dispozici dokonce i naolejovanou parketovou podlahu, jaká se používá při prezentaci vozů na autosalonech.
Aby se zabránilo nežádoucím odrazům od stěn nebo stropu, je celý světelný prostor natřen speciální matnou černou barvou pohlcující světlo. V oblasti stěn jsou navíc namontovány lapače světla, takže místnost s výjimkou podlahy veškeré světlo opravdu pohlcuje. Ostatní povrchy jsou záměrně navrženy tak, aby poskytovaly jasně viditelný odraz dopadajícího světla.
Součástí výbavy světelného tunelu je také světelná plachta o rozměrech přibližně 80 metrů čtverečních pro identifikaci nežádoucího rozptýleného světla.
Pro vyhodnocování signálních světel, která jsou aktivní i ve dne, směrových světel nebo světel pro denní svícení je tu denní světelná stěna o šířce deset metrů a výšce pět metrů, díky které lze měnit nejen svítivost, ale také teplotu barvy.