Článek
Model iNext byl BMW představen už na podzim 2018 s tím, že automobilka později přiznala, že se právě z něho stane budoucí technologická vlajková loď firmy a sériový model. Na trh by mělo auto dorazit v roce 2021, ale už teď prochází náročnými zatěžkávacími zkouškami po celém světě.
V minulosti už jsme měli možnost vidět zamaskované iNext, jak se prohání po zamrzlé zemi plné sněhu ve Švédsku, kde mělo ukázat odolnost a spolehlivost v zimě. Tím to pro něj ale neskončilo a nyní ho BMW vzalo do pouště Kalahari.
BMW řady 3 letos nabídne čtyři plug-in hybridní varianty
Extrémní horko, prach, kameny, šotolina, všudypřítomný písek a trvalé sluneční záření na kapotu. To jsou podmínky, se kterými se musí BMW iNext vypořádat právě v Jihoafrické republice, aby ukázalo spolehlivost komponent nejen elektrického ústrojí.
BMW tvrdí, že podobným martyriem si před sériovou výrobou musí projít každý jeho model, který za krátkou dobu absolvuje takovou zátěž, jakou by pravděpodobně zažil jen za celou dobu jeho existence v rukou běžného uživatele.
Chystané BMW řady 4 ukazuje obří ledviny
V poušti Kalahari mají inženýři mimo jiné ideální podmínky pro testování pohonu všech kol i nastavení podvozku, a to hlavně proto, že se často mění povrch pod koly auta.
Extrémnímu náporu je pak vystavena i baterie elektromobilu nebo klimatizace. BMW rovněž model iNext na několik hodin vystaví extrémnímu horku a slunci a pak ho znovu zchladí. Tím se testuje odolnost materiálů a funkčnost elektrických systémů.