Článek
Jen několik měsíců dělí veřejnost od premiéry nové generace BMW řady 5 a elektrické verze i5. V rámci toho se v Mnichově pracuje i na výkonných verzích, plug-in hybridu řady M Performance zvaného pravděpodobně M560e, vrcholné elektrické verze i5 M60 a samozřejmě i plnotučného „emka“, BMW M5.
Tento dnes už legendární sedan byl nedávno spatřen a natočen na německém okruhu Nürburgring během testování prototypu, který měl čtyři koncovky výfuku a nálepku „Electrified vehicle“. To nám připomíná, že auto dostane motor V8, ale zároveň i elektromotor a sadu baterií, takže se nejspíš bude jednat o plug-in hybrid.
Auto by mělo mít podobné nastavení jako nedávno představené BMW XM s tím, že M5 by ovšem měla mít výkon na hranici 700 koňských sil oproti 644 koním v XM. Novinka by se tak měla postavit výkonem na druhé místo za velmi očekávané BMW XM Label Red s výkonem 738 koňských sil.
Co se osmiválce týče, podle zákulisních informací se M5 opět spolehne na motor S68, tedy 4,4litrový agregát s dvojitým přeplňováním, který používají modely jako X5/X6 M60i nebo jejich verze Competition. Po úspěchu M3 Touring se také očekává, že se po letech vrátí i M5 jako kombík, což by bylo pro řadu potencionálních zákazníků milým překvapením.