Článek
Nové BMW XM se původně ukázalo jen jako ukázka toho, co německá automobilka dovede vytvořit, když spojí svůj vrcholný osmiválcový motor s novými technologiemi v rámci plug-in hybridních pohonů.
Na cestě je ale odvozený sériový model, který se nyní ocitl v poslední fázi silničního testování před oficiálním debutem na konci letošního roku.
BMW představilo plug-in hybridní Concept XM, má osmiválec a tisíc newtonmetrů
V oficiální zprávě BMW uveřejnilo řadu snímků maskovaného prototypu a mimo ně také několik technických specifikací. Tak například sériová verze bude produkovat 653 kombinovaných koňských sil s točivý moment 800 N.m.
Později jej navíc na trhu doplní výkonnější verze, která by měla zrcadlit stejný výkon, jenž měl koncept, tedy 748 koní a 1000 N.m.
SUV dostane první systém pohonu všech čtyř kol speciálně vyvinutý pro model M. Vůz bude disponovat elektronickou uzávěrkou diferenciálu, adaptivním odpružením M Professional nebo integrálním aktivním řízením.
Díky akumulátorům a elektromotoru nabídne XM čistě elektrický dojezd přibližně 80 kilometrů. Na další detaily ohledně elektrické soustavy si ale budeme muset počkat.
BMW iX1 podstupuje finální testování za polárním kruhem
BMW k vozidlu nabídne například i volitelná kola s designem M až o průměru 23 palců. Auto pak dorazí i s řadou nových designových prvků, například vertikálně poskládanými výfuky. Vozu nebude chybět ani masivní mřížka chladiče, která upoutala na konceptu.