Článek
Zatím, neboť právě posledně jmenovaný model Audi před rokem přivedl osmadvacetiletého designéra Enese Canaye k navržení bavorského supersportu. "Je to můj první projekt, ale v budoucnu vám budu moci představit další, které bych chtěl realizovat," napsal Novinkám Canay. "Automobilku jsem samozřejmě oslovil, a i když se jim studie líbila, řekli mi, že návrhy mimo BMW AG nepřijímají," popisuje trnitou cestu k realizaci svého projektu.
Nicméně se nehodlá vzdát a plánuje, že se mu finanční prostředky na postavení prototypu podaří sehnat. "Spolupracuji s designérským studiem Mr. dB a společně doufáme, že se nám peníze podaří do dvou tří let sehnat," dodal.
Na stovku za méně než tři vteřiny
Při navrhování studie BMW Supersport se Canay podle svých slov nechal inspirovat vozy BMW Z8 a závodním vozem BMW M1. Od toho jsou odvozeny i prozatím jediné technické parametry. "Chceme, aby vůz z 0 na 100 km/hod akceleroval za méně než tři vteřiny a jeho maximální rychlost se pohybovala kolem 400 km/hod," popisuje ambiciózní plány. Své představy o výkonnosti vozu dokládá snahou vytvořit vůz se sportovním duchem, který by byl jako závodní vozidlo využíván.
"Lahůdkou bude chlazení motoru vzduchem, který bude proudit speciální šachtou prostředkem interiéru," popisuje dále Canay. Pro nasávání vzduchu počítá s úpravou loga BMW na čelní masce. "To by mělo umocnit závodní atmosféru," dodal.
Další plány - Alfa Romeo GT Coupé
Canay má připravenu, prozatím rovněž na papíře, další studii. Tentokrát se jedná o Alfu Romeo GT Coupé, u kterého se nechal inspirovat Alfou 166. Věřme, že se s nápady Enese Canaye někdy shledáme na nějakém autosalónu, neboť nevypadají nezajímavě.