Článek
X2 s rozměry 4360 mm, 1821 mm a 1526 mm je o 49 mm kratší a o podstatných 69 mm nižší než druhá generace X1. Kufr má X2 s hodnotou 470 litrů o ne až tak podstatných 35 l menší než „bavorácké“ SUV s jedničkou v názvu.
Cílem automobilky tak bylo přinést méně praktickou, ale o to více emotivní verzi X1. Ostatně oba modely mají stejnou platformu a vyrábějí se v německém Regensburgu.
Základní kola pro popisovaný model jsou 17palcová kola z lehkých slitin, maximem jsou pak „dvacítky”. V nabídce je i verze s pohonem předních kol (20i), většina nabízených variant ale dostala pohon všech kol xDrive.
„Předokolky” mají dvouspojkovou převodovku Steptronic, verze s pohonem 4x4 pak její osmistupňovou variantu.
Později bude i tříválec
Nynějším základem je provedení 20i s benzínovým motorem o výkonu 141 kW (192 k) a 280 Nm, později přibyde i tříválcová varianta (103 kW/140 k). Vznětové motory zastupuje provedení 20d (140 kW/90k a 400 Nm) a 25d s největším výkonem 170 kW (231 k) a točivým momentem 450 newtonmetrů.
BMW X2 už má české ceny, základní sDrive20i, a tedy model jenom s předním pohonem stojí 997 100 korun, varianta BMW X2 xDrive20d s pohonem všech kol stojí 1 098 500 korun.