Článek
Trend downsizingu, v kombinaci s elektrifikací, v posledních letech přiměl řadu automobilek přejít z velkých motorů na menší, přičemž některé motory postupně zcela zmizely z nabídky. Například značka BMW se tak již v minulosti rozloučila s motory V10 nebo V12, které nyní nabízí už jen modely Rolls-Royce, spadající pod křídla skupiny BMW.
Automobily s logem BMW tak nyní nabízí nanejvýš motory V8, které se však podle představitelů automobilky v nejbližších letech rozhodně z nabídky nevypaří. V rozhovoru pro Automotive News to prozradil Frank Weber, šéf vývoje v BMW.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gX_y/hioa/bmw-m5-bmw-m5-sedan.jpeg?fl=cro,0,0,2250,1500%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Plug-in hybridním motorem V8 je osazeno například i nové BMW M5.
Automobilka sice nabízí silné elektrifikované šestiválce, které přinášejí skvělou kombinaci výkonu a kultivovanosti, v očích zákazníků z USA a zemí Středního východu však motory V8 nahradit jednoduše nemohou. Ať už jde o jejich zvuk, chod, či samotný pocit z řízení osmiválce, jak uvedl Weber.
Na zmiňovaných trzích se ovšem automobilka nemusí potýkat s tak přísnými emisními limity, jaké platí ve státech EU. V budoucnosti tak nelze vyloučit, že tato evropská značka bude výkonné modely s motory V8 nabízet pouze za hranicemi starého kontinentu.
Weber neprozradil, které modely budou v budoucnu osazeny motorizacemi V8, minimálně v zámoří by to však podle spekulací měly být přinejmenším velké SUV modely jako nová generace BMW X5, X6 a X7.
Všichni je chtěli zachránit, motory V8 Hemi ale pohřbil bývalý šéf Stellantisu
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_E_I/1ipmsk.jpeg?fl=cro,0,48,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Porsche Cayenne nabídne osmiválec i po roce 2030
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QL_4/twPSt/porsche-cayenne-gts-porsche-cayenne.jpeg?fl=cro,0,52,1000,562%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)