Hlavní obsah

BMW se neplánuje zbavit osmiválců, Američané je milují

1:56
1:56

Poslechněte si tento článek

Automobilka BMW už se sice rozloučila s motory V12 a V10, vidlicových osmiválců se však vzdávat nehodlá. Zákazníci na vybraných trzích je totiž milují.

Foto: BMW

Vidlicový osmiválec BMW

Článek

Trend downsizingu, v kombinaci s elektrifikací, v posledních letech přiměl řadu automobilek přejít z velkých motorů na menší, přičemž některé motory postupně zcela zmizely z nabídky. Například značka BMW se tak již v minulosti rozloučila s motory V10 nebo V12, které nyní nabízí už jen modely Rolls-Royce, spadající pod křídla skupiny BMW.

Automobily s logem BMW tak nyní nabízí nanejvýš motory V8, které se však podle představitelů automobilky v nejbližších letech rozhodně z nabídky nevypaří. V rozhovoru pro Automotive News to prozradil Frank Weber, šéf vývoje v BMW.

Foto: BMW

Plug-in hybridním motorem V8 je osazeno například i nové BMW M5.

Automobilka sice nabízí silné elektrifikované šestiválce, které přinášejí skvělou kombinaci výkonu a kultivovanosti, v očích zákazníků z USA a zemí Středního východu však motory V8 nahradit jednoduše nemohou. Ať už jde o jejich zvuk, chod, či samotný pocit z řízení osmiválce, jak uvedl Weber.

Na zmiňovaných trzích se ovšem automobilka nemusí potýkat s tak přísnými emisními limity, jaké platí ve státech EU. V budoucnosti tak nelze vyloučit, že tato evropská značka bude výkonné modely s motory V8 nabízet pouze za hranicemi starého kontinentu.

Weber neprozradil, které modely budou v budoucnu osazeny motorizacemi V8, minimálně v zámoří by to však podle spekulací měly být přinejmenším velké SUV modely jako nová generace BMW X5, X6 a X7.

Všichni je chtěli zachránit, motory V8 Hemi ale pohřbil bývalý šéf Stellantisu

AutoMoto

Porsche Cayenne nabídne osmiválec i po roce 2030

AutoMoto

Výběr článků

Načítám