Hlavní obsah

BMW se nechce vzdát nižších segmentů trhu, mají být klíčové

Generální ředitel BMW si myslí, že do budoucna budou nižší patra automobilového trhu tvořit jádro aktivit výrobců. Proto je odmítá opustit v honu za vyšší ziskovostí.

Foto: BMW

BMW X1

Článek

Některé prémiové automobilky ohlásily, že opouštějí nižší segmenty automobilového trhu, v nichž na prodávaných autech nejsou tak velké marže, kvůli větší citlivosti zákazníků na cenu. Důvodem je často nutnost investovat obrovská kvanta peněz do vývoje elektromobility; peníze jdou jen na ty modely, které nejvíce vydělávají.

Automobilka BMW však tímto směrem jít nechce. „Přestože se považujete za prémiovou automobilku, je chybou opustit nižší segmenty - ty budou v budoucnosti jádrem vašeho podnikání,“ cituje agentura Reuters Olivera Zipseho, generálního ředitele mnichovské automobilky.

První jízda s novým BMW X1: Zase o kus dospělejší

Testy

Tato slova patrně navazují na nedávný komentář finančního ředitele BMW Nicolase Petera, který varoval před poklesem objednávek z důvodu rostoucí inflace a úrokových sazeb. „Podmínky pro spotřebitele se zhoršují, což v následujících měsících bude ovlivňovat jejich chování,“ cituje ho agentura Reuters.

Zmíněné opouštění nižších segmentů prémiovými automobilkami je věc zejména Mercedesu-Benz, který už v červenci ohlásil, že bude většinu svých investic směřovat do aut v horních patrech automobilového trhu. Všechny modely od třídy C nahoru jsou v bezpečí, menší auta s pohonem primárně předních kol však už např. nemusí dostat nové generace, až životní cykly těch současných budou končit.

Související témata:

Související články

Mercedes omladil třídu A i B

Kompaktní vozy od Mercedesu mají po faceliftu odlišnou grafiku světel a lepší výbavu uvnitř, modernizace uprostřed životního cyklu je tak tentokrát minimální.

Výběr článků

Načítám