Článek
Některé prémiové automobilky ohlásily, že opouštějí nižší segmenty automobilového trhu, v nichž na prodávaných autech nejsou tak velké marže, kvůli větší citlivosti zákazníků na cenu. Důvodem je často nutnost investovat obrovská kvanta peněz do vývoje elektromobility; peníze jdou jen na ty modely, které nejvíce vydělávají.
Automobilka BMW však tímto směrem jít nechce. „Přestože se považujete za prémiovou automobilku, je chybou opustit nižší segmenty - ty budou v budoucnosti jádrem vašeho podnikání,“ cituje agentura Reuters Olivera Zipseho, generálního ředitele mnichovské automobilky.
První jízda s novým BMW X1: Zase o kus dospělejší
Tato slova patrně navazují na nedávný komentář finančního ředitele BMW Nicolase Petera, který varoval před poklesem objednávek z důvodu rostoucí inflace a úrokových sazeb. „Podmínky pro spotřebitele se zhoršují, což v následujících měsících bude ovlivňovat jejich chování,“ cituje ho agentura Reuters.
Zmíněné opouštění nižších segmentů prémiovými automobilkami je věc zejména Mercedesu-Benz, který už v červenci ohlásil, že bude většinu svých investic směřovat do aut v horních patrech automobilového trhu. Všechny modely od třídy C nahoru jsou v bezpečí, menší auta s pohonem primárně předních kol však už např. nemusí dostat nové generace, až životní cykly těch současných budou končit.