Článek
Poté, co BMW v nižší střední třídě hromadně přezbrojilo na platformu UKL, která díky dnes běžnému schématu pohonu „všechno vpředu” nabídne více prostoru pro posádku, staromilcům v nabídce zbyl jediný zcela tradiční bavorák, kupé řady 2.
I tento stárnoucí model však dostane svého nástupce, díky platformě CLAR vypůjčené z větších modelů však zůstane u zadního pohonu, ale i velkých motorů.
Test BMW M135i: Praktičtější, efektivnější. Ale o výjimečnost přišel
Řeč je o řadovém šestiválci verze M240i. Ta dostane třílitrový šestiválec o výkonu 275 kilowattů, 374 koní, avšak zřejmě jedině v páru s pohonem všech kol. Zadokolkou tak nejspíš budou moci být spíše čtyřválce, případně vrcholná varianta M2, o které se však zatím automobilka nezmiňuje.
Novinka má kvality jízdních vlastností dosáhnout také díky o 12 procent tužší karoserii a větším rozchodům kol. Tyto vlastnosti zmíněné platformy ostatně využívá i příbuzná řada 3.
Staromilské BMW na obzoru, nafocen maskovaný prototyp kupé řady 2
Po stránce vzhledové lze i díky dřívějším únikům méně maskovaných prototypů očekávat klasické tvary kompaktních kupé od BMW, tedy dlouhou kapotu, useknutou záď, krátký přední převis nebo takzvanou Hofmeisterovu křivku na zakončení boční okenní linie.
Výroba novinky odstartuje na konci léta letošního roku.